KROK 1
Wybierz szkolenie z oferty szkoleń wideo
KROK 2
Wypełniasz formularz zgłoszeniowy i w ciągu jednego dnia otrzymujesz dane do swojego szkolenia
KROK 3
Oglądaj gdzie i kiedy chcesz
Zapraszamy na szkolenie, które dedykowane jest wykonawcom z branży medycznej.
Uczestnicy kursu szczegółowo poznają zasady udostępniania dokumentów z postępowania oraz kryteria stosowane przy badaniu skuteczności zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa, a także zdobędą praktyczną wiedzę na temat sporządzania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ oraz zasad dokonywania zmian w SWZ w trakcie postępowania.
Program obejmuje takie aspekty jak m.in: zasada jawności w praktyce, zmiana i wyjaśnienie Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), opis przedmiotu zamówienia w zamówieniach medycznych, wybrane elementy w umowach na zamówienia medyczne.
Nie zwlekaj, zapisz się już dziś!
Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: tysiące szkoleń i godzin wykładowych z zamówień publicznych.
Uczestnik prac sejmowej Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy PZP. Reprezentant stron przed Krajową Izbą Odwoławczą, autor wielu opinii dotyczących stosowania przepisów ustawy PZP oraz stanowisk w postępowaniach kontrolnych.
1. Zasada jawności w praktyce:
a) Dokumentacja postępowania – czym jest protokół, a czym załączniki i jakie to ma znaczenie dla obowiązku ich udostępnienia?
b) Zasada udostępniania dokumentów z postępowania – forma, termin i sposób;
c) Kiedy wnioskujemy o dostęp do dokumentów w oparciu o ustawę PZP, a kiedy o ustawę o dostępie do informacji publicznej?
d) Wartość zamówienia, a kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – różnice, znaczenie i moment ich ujawnienia?
e) Tajemnica przedsiębiorstwa w tym:
- Czy badanie skuteczności zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa wymaga udokumentowania przez Zamawiającego?
- Czy w sytuacji niepełnego wykazania, iż zastrzeżona informacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa należy wezwać wykonawcę do jej uzupełnienie?
- Czy uzasadnienie zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa może również stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa?
- Czy cała oferta i załączone do niej dokumenty mogą stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa?
- Czy dane personalne mogą stanowić tajemnicę przedsiębiorstwa?
- Czy uprawnienie do zastrzeżenia określonych informacji może służyć jako narzędzie uniemożliwiające konkurencyjnym wykonawcom ocenę ofert i dokumentów składanych w postępowaniu?
2. Zmiana i wyjaśnienie SWZ:
a) Wniosek o wyjaśnienie treści SWZ – jak sporządzić, kiedy i do kiedy zamawiający musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, czy złożonym wnioskiem mogę domagać się zmiany parametrów opisanej PZ aparatury i czy odpowiedź „zgodnie z SWZ” jest w ogóle wyjaśnieniem Specyfikacji?
b) Zmiana SWZ – kiedy najpóźniej może być dokonana, dlaczego Zamawiający nie może podzielić jednego pakietu leków na większą ilość części po wszczęciu postępowania i czy nieuwzględnienie zmiany w formularzu ofertowym stanowi podstawę do odrzucenia oferty?
3. Ratowanie wykonawców i ich ofert w sytuacjach niezłożenia, złożenia niekompletnych lub zawierających błędy dokumentów i oświadczeń oraz popełnienia omyłek w tym:
a) Różnica pomiędzy wezwaniem dotyczącym podmiotowych, a przedmiotowych środków dowodowych;
b) Samodzielne uzupełnienie dokumentów w przypadku dostrzeżenia przez Wykonawcę uchybienia w dokonanej wcześniej czynności;
c) Przypadki rezygnacji z zapowiedzianego w SWZ wezwania do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
d) Poprawienie w ofercie omyłek:
- oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe – definicja, przykłady ich korekty oraz najczęściej popełniane błędy;
- inne omyłki powodujące niezgodność oferty z warunkami zamówienia – granica istotności omyłki, sposób poprawienia, akceptacja wykonawcy.
4. Opis Przedmiotu Zamówienia w zamówieniach medycznych:
a) Spełniający warunek uczciwej konkurencji – czy wystarczającym byłby opis gwarantujący udział chociaż dwóm wykonawcom?
b) Czy niejasność lub nieprecyzyjność opisu przedmiotu zamówienia może stanowić podstawę unieważnienia postępowania?
c) Użycie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia – kiedy jest dopuszczalne bez zastrzeżeń, a kiedy po spełnieniu określonych warunków?
d) Udowodnienie równoważności – czym jest równoważność, jakie środki jej dowodzą, na jakim etapie postępowania muszą być złożone i czy wykonawca może powołać się na rozwiązania równoważne realizując umowę?
e) Przedmiotowe środki dowodowe – żądanie, składanie i uzupełnianie – czy karta katalogowa lub zaświadczenie o wpisie do Rejestru wyrobów medycznych składane w okolicznościach art. 107 ust 2 (na wezwanie zamawiającego) może być wystawione po terminie składania ofert?
f) Zakaz ograniczenia zakresu zamówienia przez zamawiającego bez wskazania minimalnej wartości lub wielkości świadczenia stron – czy klauzula umożliwiająca dowolne rozwiązywanie umowy przez jej strony może go zastąpić?
5. Poleganie na zasobach/sytuacji podmiotu trzeciego w tym:
a) Czy podmiot udostępniający zasób doświadczenia w zamówieniu na dostawy musi realizować część zamówienia jako podwykonawca?
Czy wykonawca może powierzyć wykonanie całego zamówienia podmiotowi udostępniający zasób doświadczenia w zamówieniu na roboty budowlane?
b) Czym jest „stosowana sytuacja”, o której mowa w art. 118 ust. 1 ustawy PZP?
b) Jak realnie udostępnić zasób dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej potwierdzany informacją z banku lub SKOKu czy też polisą OC?
c) Konsultacje, doradztwo, czy podwykonawstwo - jak prawidłowo udostępniać doświadczenie Wykonawcy, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu?
d) Zamiana podmiotu udostępniającego zasoby - kiedy to jest możliwe?
e) Czy można zmienić oświadczenie woli Wykonawcy zawarte w formularzu oferty o samodzielnym wykonaniu zamówienia, na przewidujące powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom, gdy wykonawca polega na doświadczeniu podmiotu trzeciego?
6. Wybrane elementy w umowach na zamówienia medyczne:
a) Warunki dopuszczające podwyższenie wynagrodzenia wykonawcy w zawartej umowie;
b) Czym są zmiany istotne?
c) Dodatkowe dostawy, usługi i roboty budowlane zlecane w formie aneksu do umowy;
d) Zmiany na skutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia - kiedy zmiana jest konieczna, czy można w ramach aneksu zmienić tylko wynagrodzenie?
e) Zmiany niskowartościowe;
Trener |
Cena
|
---|---|
Łukasz Czaban |
1099.00 ZŁ NETTO + 23% VAT |
MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900