Cel szkolenia
Zbudowanie solidnego fundamentu (podstaw wiedzy z zakresu zamówień publicznych), jako punktu wyjścia do prawidłowego rozwoju zawodowego na stanowisku Specjalisty ds. Zamówień Publicznych po wejściu w życie obecnej ustawy.
Odbiorcy szkolenia
Po szkoleniu...
Nabędziesz umiejętność rozpoznawania naruszenia zasady uczciwej konkurencji, zdasz egzamin potwierdzający zdobytą wiedzę i otrzymasz Certyfikat Specjalisty.
Kupując to szkolenie dla minimum 3 osób każda z nich otrzyma dodatkowo kurs MASTER PZP na 60 dni zupełnie bezpłatnie!
Rekomendacje uczestników
Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.
Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.
1. Planowanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych
Dane niezbędne do planowania postępowań o udzielenie zamówień publicznych
Kiedy zamówienie może być określane mianem „nieplanowanego”?
Agregacja i segregacja dostaw, usług i robót budowlanych - zasady
Zmiana planu postępowań - kiedy konieczne jest dodanie nowej pozycji do planu, usunięcie pozycji z planu, zmiana pozycji w planie?
2. Definiowanie warunków zamówienia
Co to są warunki zamówienia?
Rola analizy potrzeb i wymagań w tworzeniu warunków zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia:
• zasady opisywania przedmiotu zamówienia
• przedmiot zamówienia opisywany za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń
• kryteria stosowane w celu oceny równoważności - modele i kiedy należy je sporządzać?
Termin realizacji zamówienia
• jak określać terminy?
• jak liczyć terminy zgodnie z kc?
Warunki udziału w postępowaniu
• na czym polega zasada proporcjonalności?
• wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
• zasady udostępniania zasobów przez podmioty trzecie
Podstawy wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
• rodzaje podstaw wykluczenia oraz sposób oceny ich występowania
• zasady stwierdzania zawarcia pomiędzy Wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji
• zasady stwierdzania zakłócenia konkurencji wynikającego ze wcześniejszego zaangażowania Wykonawcy w przygotowanie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia
• wykluczenie Wykonawców nienależycie wykonujących poprzednie zamówienia
Wymagania techniczne oraz organizacyjne sporządzania oraz przekazywania dokumentów elektronicznych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
dokumenty elektroniczne mega ważne i ważne
zadawanie pytań i udzielanie wyjaśnień - co wolno Wykonawcy, co musi robić Zamawiający?
Kryteria oceny ofert
• czy najniższa cena może być jedynym kryterium oceny ofert?
• ustalanie wag dotyczących kryteriów oceny
• kryteria jakościowe - na co wrócić uwagę wybierając ten rodzaj kryteriów?
Inne warunki zamówienia
• wadium - na co zwrócić uwagę żądając wadium i oceniając prawidłowość jego wniesienia? rola wadium wg orzecznictwa SN; kiedy Wykonawca traci wadium?; co w sytuacji, gdy Zamawiający zatrzyma wadium niezgodnie z Pzp?
• zakaz udzielania zamówienia Wykonawcom rosyjskim i innym objętym sankcjami wynikającymi z art. 5k rozporządzenia 833/2014
3. Zbieranie ofert
Jak należy sporządzić i przekazać ofertę?
Jak wyznaczać termin na złożenie ofert?
Kiedy oferta (lub jej część) może być składana z pominięciem środków komunikacji elektronicznej?
Oferta złożona po terminie - co to oznacza? Czy oferta przesłana o 12:00:48 jest złożona do godziny 12?
4. Ocena ofert oraz wybór oferty najkorzystniejszej
Poprawianie omyłek w ofertach - rodzaje omyłek, warunki możliwej korekty, obowiązki Zamawiającego oraz Wykonawcy, którego ofertę poprawiono
Przesłanki odrzucenia oferty - oferta niezgodna z warunkami zamówienia, oferta z błędem w obliczeniu ceny, oferta zawierająca rażąco niską cenę
Wybór oferty lub unieważnienie postępowania - zawiadomienia, terminy
Uchylanie się od zawarcia umowy - co robić w takiej sytuacji?
5. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego
Wymagana forma umowy
Co jest datą zawarcia umowy w formie elektronicznej?
Formalności wymagane przed zawarciem umowy i skutki braku ich wypełnienia przez wybranego Wykonawcę
Termin zawarcia umowy w sprawie zamówienia
Wymagane elementy projektowanych postanowień umowy
Zasady uzyskiwania zgody uchylającej zakaz zawarcia umowy
6. Ewaluacja realizacji umowy
Raport z realizacji zamówienia
kto i kiedy musi sporządzić raport z realizacji zamówienia?
co musi zawierać ten raport?
czy raport z realizacji zamówienia stanowi załącznik do protokołu postępowania?
Ogłoszenie o wykonaniu umowy
kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
jaka jest przydatność ogłoszenia o wykonaniu umowy dla innych Zamawiających oraz organów kontrolnych?
czy należy publikować ogłoszenie o wykonaniu umowy w przypadku zamówień o wartości przekraczającej progi UE?
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
---|---|---|---|
ONLINE, | 2-4 kwietnia 2025 GWARANCJA TERMINU |
Grzegorz Czaban | 1499.00 zł netto + 23% VAT |
SZKOLENIE WIDEO - nagrany materiał szkoleniowy |
Dostęp od ręki
oglądasz kiedy chcesz
|
Grzegorz Czaban | 1499.00 zł netto + 23% VAT |
MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900