Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Maraton Prawa zamówień...

SZKOLENIA OTWARTE

Maraton Prawa zamówień publicznych - kurs doskonalący wdrażanie zmian w praktyce

TEMAT

Maraton Prawa zamówień publicznych

- kurs doskonalący wdrażanie zmian w praktyce

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Chcesz spędzić 5 dni nad naszym pięknym polskim morzem i jednocześnie zdobyć praktyczną wiedzę na temat najnowszych zmian w Prawie zamówień publicznych? Zapraszamy do miejsca, które oferuje nie tylko relaksujące otoczenie, ale także intensywny program szkoleniowy, który doskonali Twoje umiejętności w zakresie wdrażania Pzp w praktyce.

Na uczestników czeka solidna dawka wiedzy o najnowszych przepisach w zamówieniach publicznych, w tym:

  • Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie ustawy Pzp: od analizy potrzeb, przez planowanie postępowań, aż po prawidłowy opis przedmiotu zamówienia.
  • Przeprowadzenie postępowania: nowinki dotyczące ogłoszeń, badania i oceny ofert oraz procedury odwróconej.
  • Umowa o zamówienie publiczne: obowiązkowe postanowienia umowne, aneksowanie i raporty z realizacji umowy.
  • Środki ochrony prawnej: zmiany w postępowaniach odwoławczych i mediacjach.

Agenda:
Dzień 1 (poniedziałek) 17:00 – 19:15
Dzień 2 (wtorek) 10:00 – 15:30
Dzień 3 (środa)  9:00 – 15:30

Dzień 4 (czwartek) 9:00 – 15:30
Dzień 5 (piątek) 9:00 – 9:30 - indywidualne konsultacji z trenerem

PROGRAM

I. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA NA PODSTAWIE USTAWY PZP
1. Analiza potrzeb i wymagań Zamawiającego

  • Kto sporządza analizę potrzeb?
  • Wymagany zakres analizy potrzeb
  • Forma analizy potrzeb
  • Kto powinien wykonać analizę potrzeb i wymagań na szczeblu zamawiającego?
  • Jaki jest związek analizy potrzeb i wymagań z zasadą efektywności ekonomicznej?

2. Plan postępowań o udzielenie zamówienia

  • Co to jest plan postępowań?
  • Kto sporządza plan postępowań?
  • Kiedy i gdzie należy zamieścić plan postępowań?
  • Czy w planie postępowań należy umieszczać informacje dotyczące zamówień bagatelnych?
  • Jak poprawnie aktualizować plan postępowań?

3. Agregacja i segregacja zamówień praz niedozwolone dzielenie zamówień na części

  • Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw
  • Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług
  • Szacowanie wartości zamówień na roboty budowlane z uwzględnieniem definicji obiektu budowlanego
  • Szacowanie wartości zamówień planowanych i nieplanowanych
  • Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach

4. Konflikt interesów i niekaralność w stosunku do osób po stronie zamawiającego

  • Co to jest konflikt interesów?
  • Kto podlega wykluczeniu w sytuacji konfliktu interesów?
  • Moment złożenia oświadczenia o istnieniu albo braku istnienia konfliktu interesów
  • Oświadczenie o niekaralności (kiedy osoby przygotowujące postępowanie muszą złożyć oświadczenie o niekaralności?)

5. Opis przedmiotu zamówienia

  • Opisywanie przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych i innych dyskryminujących określeń
  • Błędy popełniane podczas określania kryteriów stosowanych w celu oceny równoważności

6. Podstawy wykluczenia z postępowania

  • Wykluczenie z powodu zawarcia porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji
  • Wykluczenie z powodu zaangażowania w przygotowanie postępowania
  • Wykluczenie wykonawcy nienależycie wykonującego zamówienia

7. Certyfikacja wykonawców zamówień publicznych

  • Certyfikacja „niepodlegania wykluczeniu” w zakresie:
    • braku podstaw do wykluczenia na podstawie ustawy PZP;
    • procedury tzw. self-cleaningu
  • Certyfikacja „zdolności wykonawcy” w zakresie:
    • zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
    • uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
    • sytuacji ekonomicznej lub finansowej lub
    • zdolności technicznej lub zawodowej.
  • Obowiązek opisania przez zamawiających warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej z wykorzystaniem odpowiednich poziomów zdolności określonych w Rozporządzeniu;
  • Możliwość certyfikacji wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
  • Co z wykonawcą nie posiadającym certyfikatu?
  • Procedura wyjaśniania wątpliwości co do prawdziwości informacji zawartych w przedłożonym przez wykonawcę certyfikacie;
  • Podważanie informacji zawartych w certyfikacie wykonawcy przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym;
  • Okres obowiązywania certyfikatu;

8. Konstruowanie warunków udziału w postępowaniu

  • Wybrane aspekty zdolności technicznej i zawodowej
  • Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
  • Zasady udostępniania zasobów przez podmioty trzecie pod rządami ustawy Pzp

9. Jak prawidłowo opisać kryteria oceny ofert

  • Ułatwienia dotyczące stosowania ceny jako jedynego kryterium oceny ofert
  • Ustalanie wag dotyczących kryteriów oceny ofert
  • Zasady przeprowadzania dogrywek, gdy nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej

10. Dokumenty zamówienia

  • Definicja dokumentów zamówienia
  • Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) oraz Opis Potrzeb i Wymagań (OPiW): zawartość; w jakich trybach, który dokument?
  • Zasady udzielania wyjaśnień dotyczących SWZ i OPiW
  • Zmiany SWZ prowadzące do unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 ustawy Pzp (przykłady)
  • Dlaczego nie zawsze jest możliwe wprowadzenie zmian do SWZ na 1 dzień przed upływem terminu składania ofert?

II. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
1.Ogłoszenia i informacje w postępowaniu o udzielenie zamówienia

  • Zmiany w zakresie publikacji ogłoszeń o zamówieniach podlegających ustawie PZP
  • Obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu

  • Ogłoszenie o wyniku postępowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi UE
  • Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w postępowaniu o wartości równej lub wyższej niż progi UE
  • Ogłoszenie o wykonaniu zamówienia
    • Kto musi zamieszczać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
    • Gdzie należy opublikować ogłoszenie o wykonaniu umowy?
    • Co musi zawierać ogłoszenie o wykonaniu umowy?
  • Czy Wykonawca może wykorzystać ogłoszenie o wykonaniu umowy jako substytut referencji?
  • Wybór oferty i informowanie o wynikach postępowania

2. Badanie i ocena ofert pod rządami ustawy Pzp

  • poprawianie omyłek w ofertach i wyjaśnianie treści ofert
  • odrzucenie oferty jako złożonej po terminie
  • odrzucenie oferty ze względu na niezłożenie wymaganych podmiotowych lub przedmiotowych środków dowodowych
  • oferta niezgodna z warunkami zamówienia
  • rażąco niska cena - omówienie algorytmu prowidłowego postępowania
  • odrzucenie oferty ze względu na niewyrażenie pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą lub wybór oferty po terminie związania ofertą

3. Procedura odwrócona w świetle ustawy PZP

  • Na czym polega procedura odwrócona?
    • Dodatkowe uproszczenia związane z procedurą odwróconą
    • Czy jest możliwe zastosowanie procedury odwróconej w postępowaniu o zamówienie o wartości mniejszej niż progi UE?

4. Postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego o wartości mniejszej niż progi unijne

  • Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
  • Tryb podstawowy:
    • Dopuszczalne warianty
    • Szczegółowe omówienie przebiegu postępowania w każdym z wariantów trybu podstawowego
  • Przepisy niemające zastosowania w postępowaniu o wartości mniejszej niż progi unijne

5. Zakończenie postępowania

  • Unieważnienie postępowania ze względu na:
    • brak środków finansowych
    • nieusuwalną wadę postępowania
    • interes publiczny
  • Zastępczy wybór wykonawcy
  • Zasady zawierania umów w sprawie zamówienia publicznego


III. DOKUMENTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1.Wymagana zawartość protokołu postępowania
2.Zasady przechowywania protokołu praz załączników do protokołu
3.Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu z uwzględnieniem RODO
4.Zmiany w zakresie przechowywania i zwrotu próbek złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia

IV. Umowa o zamówienie publiczne
1.Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego

  • Wprowadzenie klauzul abuzywnych
  • Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
  • Wprowadzenie zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów i kosztów
  • Wymagane postanowienia umowy w przypadku korzystania z prawa opcji

2. Aneksowanie umów w sprawie zamówień publicznych

  • Zmiany na podstawie klauzul przeglądowych
  • Zmiany konieczne i nieprzewidywane
  • Zmiany niskowartościowe

3. Raport z realizacji umowy

  • Kiedy zamawiający jest zobowiązany sporządzić raport z realizacji umowy?
  • Wymagana zawartość raportu z realizacji umowy
  • Czy raport z realizacji umowy stanowi załącznik do protokołu postępowania?
  • Kto powinien sporządzić raport z realizacji zamówienia po stronie Zamawiającego?

V. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
1. Zmiany w zakresie postępowań odwoławczych:

  • Zdalne posiedzenie i rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą:
    • czy strona bądź uczestnik postępowania odwoławczego może sam zdecydować, czy połączy się zdalnie czy też przyjdzie na salę rozpraw?
    • jak przekazywać pisma i dowody podczas rozprawy zdalnej?
    • przypadki kiedy KIO może odmówić zdalnego udziału tej osoby w posiedzeniu lub rozprawie.
  • Obowiązek przedstawienia dowodów już na etapie składania odwołania (prekluzja dowodowa) – do kiedy najpóźniej należy przedstawić dowody i czy 5 minut przed rozprawą wystarczy?
  • Konieczność wniesienia odpowiedzi na odwołanie.

2. Kto może być pełnomocnikiem strony w świetle nowej ustawy PZP?
3. Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja)

OPINIE

Duża wiedza trenera z zakresu ustawy Pzp i umiejętności przekazywania. Szkolenie bardzo dobrze przygotowane pod względem zakwaterowania, wyżywienia oraz organizacji czasu wolnego.

Iwona Kierzkowska - Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Gdyni

Szkolenie prowadzone w sposób merytoryczny i ciekawy. Możliwość dyskusji w trakcie omawianego tematu, warsztaty na koniec tematu bardzo trafne.

Renata Zabłotna - LW "Bogdanka"

CENA ZAWIERA

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Materiały z ustawą Pzp w formie książki

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • wyżywienie

  • Zakwaterowanie

  • Imprezy towarzyszące

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena
MIELNO, HOTEL FERRY 23-27 czerwca 2025 Grzegorz Czaban 3799.00 zł netto + 23% VAT

Pokój 1-os 3799.00 ZŁ NETTO

Pokój 2-os 3299.00 ZŁ NETTO

MIELNO, HOTEL FERRY 25-29 sierpnia 2025 Łukasz Czaban 3799.00 zł netto + 23% VAT

Pokój 1-os 3799.00 ZŁ NETTO

Pokój 2-os 3299.00 ZŁ NETTO

MIELNO, HOTEL FERRY 8-12 września 2025 Łukasz Czaban 3799.00 zł netto + 23% VAT

Pokój 1-os 3799.00 ZŁ NETTO

Pokój 2-os 3299.00 ZŁ NETTO

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900