Newsletter Image
Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > PZP w urzędach pracy...

SZKOLENIA OTWARTE

PZP w urzędach pracy w 2025 r - jak ogłaszać i prowadzić postępowania zgodnie ze specyfiką branży

TEMAT

PZP w urzędach pracy w 2025 r.

- jak ogłaszać i prowadzić postępowania zgodnie ze specyfiką branży

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Szkolenie "Zamówienia publiczne w urzędach pracy" to kompleksowe omówienie najważniejszych zasad i procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem usług społecznych i innych szczególnych usług. Jeśli na co dzień zajmujesz się organizacją postępowań, planowaniem zakupów lub kontrolą zgodności z Pzp, to wydarzenie pomoże Ci uniknąć błędów i usprawnić procesy w Twojej jednostce.

Co będzie omawiane?

Usługi społeczne i inne szczególne usługi – jak je kwalifikować i kiedy stosować Pzp?
Szacowanie wartości zamówień – jak unikać błędów przy usługach szkoleniowych, ochrony, sprzątania i remontów?
Podział zamówień na części – kiedy jest konieczny i jak go prawidłowo uzasadnić?
Prawo opcji i wznowienia zamówienia – jak je przewidywać i wykorzystywać?
Kryteria oceny ofert – jak prawidłowo je opisać i czy zawsze można stosować najniższą cenę?
Warunki udziału w postępowaniu – jak ustalać wymagania wobec wykonawców, aby nie narazić się na zarzuty o dyskryminację?
Tryb podstawowy postępowania – jak wybrać wariant, przygotować dokumentację i uniknąć problemów podczas oceny ofert?
Najczęstsze błędy i kontrole – jak minimalizować ryzyko nieprawidłowości i przejść kontrolę bez zastrzeżeń?

To szkolenie pomoże Ci pewniej poruszać się w przepisach Pzp, skuteczniej planować postępowania i unikać najczęstszych błędów. Przykłady z praktyki oraz najnowsze orzecznictwo sprawią, że wiedza będzie od razu gotowa do zastosowania w Twojej codziennej pracy. Nie zostawiaj zamówień przypadkowi – działaj świadomie!

Rekomendacje uczestników

TRENER

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1953
Liczba opinii o trenerze: 2117

Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

PROGRAM

  1. USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USLUGI
  1. Co to są usługi społeczne i inne szczególne usługi?
  2. Zasady kwalifikowania zamówień obejmujących łącznie usługi społeczne (lub inne szczególne usługi) oraz inne zamówienia
  3. Kiedy ustawa Pzp ma zastosowanie do udzielania zamówień na usługi społeczne?
  1. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
  1. Plan postępowań o udzielenie zamówienia (co musi zawierać?; kiedy i gdzie publikować? Na czym polega aktualizacja planu postępowań?)
  2. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia ze szczególnym uwzględnieniem zamówień na usługi szkoleniowe, usługi sprzątania, usługi ochrony i roboty budowlane remontowe
    • Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw
    • Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług (usługi dla osób bezrobotnych - sumować wszystkie, czy wg tematów szkoleń?)
    • Podział zamówienia na części podczas kontroli - trzeba, czy nie trzeba dzielić w celu wsparcia MŚP?
    • Jak prawidłowo napisać uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części?
    • Zasady postępowania w przypadku zamówień nieplanowanych.
  3. Prawo opcji - co musisz o nim wiedzieć?
    • Co to jest opcja?
    • W jaki sposób określić warunki skorzystania z opcji?
    • W jakim terminie i w jaki sposób winno być złożone oświadczenie Zamawiającego w sprawie skorzystania z prawa opcji?
    • Czy opcja może być większa od zamówienia podstawowego?
  4. Wznowienia zamówienia - jak i kiedy warto je stosować?
    • Co to są wznowienia i jaka jest różnica pomiędzy wznowieniami, a prawem opcji?
    • W jaki sposób przewidzieć wznowienie zamówienia publicznego w dokumentach zamówienia i jak z niego skorzystać po zawarciu umowy w sprawie zamówienia?
  5. Jak prawidłowo opisać kryteria oceny ofert na usługi społeczne?
  • Jednoznaczność i zrozumiałość kryteriów oceny ofert
  • Dlaczego zamawiający musi umieć uzasadnić wagi kryteriów oceny ofert?
  • Dlaczego nie warto przyjmować kryteriów oceny ofert na siłę - mit o zakazie stosowania najniżej ceny jako jedynego kryterium oceny ofert?
  • Obowiązek uwzględniania przy dokonywaniu wyboru instytucji szkoleniowych, którym zostanie zlecone lub powierzone przeprowadzenie szkoleń, kryteriów opisanych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy - Na czym polega w/w obowiązek? Dlaczego nie wyklucza on możliwości stosowania jako jedynego kryterium wyboru oferty najniższej ceny?

  1. Warunki udziału w postępowaniu - wybrane zagadnienia
    • Zakres ustalania warunków udziału w postępowaniu
    • Cechy prawidłowego warunku, czyli jak prawidłowo konstruować warunki udziału w postępowaniu:
    • przejrzysty
    • proporcjonalny - na czym polega test proporcjonalności?
    • umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania umowy
    • Jak prawidłowo interpretować warunek dysponowania osobami - wyjaśnienie różnicy pomiędzy dysponowaniem pośrednim, a bezpośrednim?
    • Konsorcjum: Lider spełnia warunek udziału dotyczący doświadczenia, partner oświadcza, że wykona zamówienie - czy to jest możliwe?
    • Co musisz wiedzieć o oświadczeniu o podziale zadań (art. 117 ust. 4 Pzp)?
  1. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W TRYBIE PODSTAWOWYM
  1. Wybór wariantu trybu podstawowego:
    • Bez negocjacji
    • Z możliwością negocjacji
    • Z negocjacjami
  2. Wszczęcie postępowania
  3. Dopuszczalne zmiany ogłoszenia o zamówieniu oraz SWZ (OPiW-u), w tym kolejność zamieszczania/przekazywania ogłoszeń/zmian SWZ (OPiW-u),
  4. Udzielanie wyjaśnień dotyczących SWZ (OPiW-u)
  5. Składanie i otwarcie ofert - błędy, problemy, rozwiązania,
  6. Zawiadamianie Prezesa UZP o złożonych ofertach,
  7. Poprawianie omyłek - rodzaje, zasady postępowania w przypadku ich stwierdzenia, najnowsze orzecznictwo,
  8. Badanie i ocena ofert, w tym symulacja przeprowadzenia dochodzenia w sprawie rażąco niskiej ceny - jak prawidłowo wezwać do wyjaśnień i o co pytać? Ile razy można powtarzać wezwanie do złożenia wyjaśnień?
  9. Druga szansa - dopuszczalne działania naprawcze dotyczące podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych w świetle najnowszego orzecznictwa,
  10. Procedura postępowania w sytuacji upływu terminu związania ofertą przed wyborem oferty oraz uchylenia się wybranego wykonawcy od zawarcia umowy lub wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  11. Zawiadomienie o wyborze oferty lub unieważnieniu postępowania - co zawiera, kiedy i jak przekazywać?
  12. Ogłoszenie o udzieleniu zamówieniu oraz ogłoszenie o wyniku postępowania - czy w postępowaniu prowadzonym z dopuszczeniem składania ofert częściowych przekazuje/zamieszcza się kilka, czy jedno?

OPINIE

Szkolenie przygotowane bardzo profesjonalnie. Obrazujące zmiany w przepisach Pzp oraz innych obowiązujących przepisach prawa. Bardzo dobra organizacja zajęć. Bardzo kompetentny i doświadczony wykładowca. Tematyka szkolenia została omówiona w wyczerpującym zakresie. Bardzo polecam szkolenia organizowane przez firmę ApexNet.

Beata Szydłowska - Powiatowy Urząd Pracy w Sosnowcu

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Trener bardzo dobrze przygotowany, posiada ogromną wiedzę z zakresu zamówień publicznych. W przypadku jakichkolwiek pytań chętnie udziela odpowiedzi.

Joanna Pierzchała - Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 60 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Materiały z ustawą Pzp w formie książki

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Oferta specjalna
Miejsce Termin Trener Cena
DRUGIE SZKOLENIE WIDEO 50% TANIEJ
Sprawdź co zyskasz
ONLINE, 17-18 marca 2025
GWARANCJA TERMINU
Grzegorz Czaban 1099.00 zł netto + 23% VAT 1649.00 zł netto + 23% VAT
Zgłoś na to szkolenie minimum 3 osoby, a każda z nich zupełnie bezpłatnie otrzyma 60-dniowy dostęp do kursu MASTER PZP!
Sprawdź, czym jest ten kurs klikając TUTAJ

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz wiktor.wlaz@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)7656593