NOWOŚĆ! Pierwszy na rynku kurs eNotices2 po aktualizacji z 5 września 2024!
Zaktualizowana wersja eNotices2 jest już dostępna! Zapraszamy na szkolenie w formie wideo, które w pełni przygotuje Cię do korzystania z nowej wersji systemu. W ramach tego szkolenia ekspert przedstawi wszystkie kluczowe zmiany i usprawnienia wprowadzone w najnowszej aktualizacji z dnia 5 września 2024 r.
Każdy uczestnik Kursu uzyska:
- kompleksową wiedzę na temat regulacji prawnych w obszarze ogłoszeń unijnych, dzięki czemu będzie w stanie samodzielnie ustalić, jakie informacje mogą, a jakie musza być ujęte w ramach nowych e-formularzy, a w konsekwencji, czy jego działania są zgodne z prawem;
- zapozna się terminologią stosowaną na gruncie regulacji unijnych i pozyska informacje o tym, jak definicje te należy odczytywać i rozumieć na gruncie ustawy Pzp;
- uzyska szczegółową wiedzę na temat interfejsu eNotices2 w wersji po 5.09.2024 r., jego funkcjonalnościach i technicznych możliwościach ułatwienia codziennej pracy;
- pozyska wiedzę (krok po kroku) jak utworzyć ogłoszenie o zamówieniu klasycznym, jak utworzyć ogłoszenie o zmianie i ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, jak również wskazówki jak poruszać się po platformie eNotices2.
Od 25 października br. do publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej należy stosować wyłącznie nowe e- formularze ustanowione rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2019/1780 z dnia 23 września 2019 r. ustanawiającym standardowe formularze do publikacji ogłoszeń w dziedzinie zamówień publicznych i uchylające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2015/1986 (e-formularze).
Kurs WIDEO to najbardziej elastyczna forma szkolenia. Dlaczego? Bo sam decydujesz kiedy i gdzie go oglądasz, a lekcje możesz oglądać wielokrotnie.
Kurs trwa 8 godzin, a dostęp otrzymujesz na 60 dni.
Ogłoszenia przygotowane z użyciem nowych standardowych formularzy zamawiający przesyłają do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej poprzez platformę eNotices2. eNotices2 umożliwia zamawiającym klasycznym, sektorowym i w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa składanie i zarządzanie ogłoszeniami o zamówieniach publicznych w formacie eForms, zgodnie z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Wykonawczym Komisji 2019/1780.
Kurs przeznaczony jest dla zamawiających, którzy udzielają (planują udzielać) zamówień tzw. unijnych, czyli zamówień o wartości równej lub wyższej od tzw. progów unijnych, których wszczęcie następuje przez przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do Urzędu Publikacji UE.
W ramach kursu omówiona zostanie kompleksowo terminologia wykorzystywana w nowych standardowych formularzach, nawigacja po e-formularzach i szereg ogólnych funkcjonalności platformy eNotices2. Prowadząca omawiać będzie krok po kroku tworzenie ogłoszenia o zamówieniu w przetargu nieograniczonym w oparciu o przepisy dyrektywy 2014/24/UE (zamówienie publiczne klasyczne) jako reprezentatywnego. Co prawda z uwagi na ograniczone ramy czasowe kursu inne ogłoszenia o zamówieniu nie będą prezentowane, tym niemniej sposób tworzenia ogłoszeń, uzupełnienia w nich informacji, ID i opisy pól są na gruncie Rozporządzenia 2019/1780 analogiczne w ramach zamówień sektorowych i w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa do zamówień klasycznych, stąd informacje przedstawione w ramach kursu okażą się pomocne również dla zamawiających sektorowych i w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.
Radca Prawny, Były naczelnik w Departamencie Prawnym UZP, gdzie nadzorowała wydawanie opinii prawnych UZP, przygotowywanie pozwów o unieważnienie umów i decyzji w przedmiocie kar pieniężnych, a także reprezentowała Prezesa UZP na licznych konferencjach i szkoleniach.
Wykładowca akademicki na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych na Uniwersytecie Warszawskim, na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i in. Szkoleniowiec z zakresu zamówień publicznych z doświadczeniem obejmującym ponad kilkaset wystąpień.
Moduł I - Część teoretyczna
1. Czym jest eNotices2? Wersja testowa eNotices2?
2. Mapa ważnych regulacji prawnych unijnych i krajowych – jak się po nich poruszać i jaki mają na siebie wpływ, czyli jak zapewnić by nasze działania były zgodne z prawem; szczegółowe omówienie regulacji unijnych odnoszących się do materii ogłoszeń i ich zmian z przełożeniem na działanie aplikacji eNotices2 i z praktycznymi wskazówkami;
2. O ogłoszeniach unijnych – co powinny zawierać? Z czego to wynika? Ogłoszenie o zamówieniu i ogłoszenie o udzieleniu zamówienia;
3. O nowych standardowych formularzach – jakie są, co obejmują i jak je odczytywać, które pola są obligatoryjne, warunkowo obligatoryjne, obligatoryjne, gdy informacje istnieją, a które fakultatywne i jak to skutecznie sprawdzić, by nie popełnić błędu?
4. Omówienie zmian wprowadzonych w dniu 5.09.2024 r. (działanie i źródło zmian); sekwencja działań przy wypełnianiu ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
4. Terminologia ogłoszeń – odkodujemy obco brzmiące pojęcia z ogłoszeń/rozporządzenia 2019/1780 i jego zmian przełożymy je na język ustawy Pzp;
5. Wymogi Pzp w zakresie ogłoszeń unijnych i planowane zmiany;
6. Kim jest e-Sender – czy można przekazywać ogłoszenia do publikacji tylko przez e-Notices2?
Moduł II - Część praktyczna – prezentowana bezpośrednio na koncie e-Notice2 w wersji obowiązującej od dnia 5.09.2024 r. [1]
Moduł II.1. Przygotowanie do tworzenia ogłoszenia o zamówieniu/praca w e-Notices2, statusy ogłoszeń
1. Informacje wstępne i przygotowanie do przekazania ogłoszenia o zamówieniu
1.1. O koncie na e-Notices2; kontekst działania; ustawienia (możliwość przekazania uprawnień);
1.2. Omówienie ogólne zawartości głównych zakładek na eNotices2: „Moje ogłoszenia”, „Moje ustawienia formularzy”, „Książka adresowa”, „Moje grupy robocze”, „Utwórz ogłoszenie” – co służy czemu? Jak działa grupa robocza? Jak ją utworzyć i zaprosić członków? Jak przenieść ogłoszenia do innego kontekstu?
1.3. Omówienie szczegółowe zakładki „Moje ustawienia formularzy” – „Ustawienia formularzy”, „Domyślne wartości pól” i „Ustawienia głównego nabywcy”;
1.4. Predefiniowanie – jak ułatwić sobie pracę przy ogłoszeniach?
1.5. Jak przygotować się do publikacji ogłoszenia?
1.6. Ważne wskazówki i porady – jak usuwać uporczywe błędy w działaniu aplikacji?
1.7. Kopiowanie ogłoszeń, importowanie ogłoszeń z TED, importowanie i eksportowanie ogłoszeń w xml, archiwizowanie ogłoszeń, podgląd ogłoszeń, przenoszenie pomiędzy kontekstami, do innych użytkowników i inne praktyczne wskazówki odnoszące się do uelastycznienia pracy w eNotices2
1.8. Statusy ogłoszeń – czyli ile czeka się na publikację, od czego to zależy, jak to działa, kiedy się opublikuje? Status: złożono, publikowanie, opublikowane, zatrzymane. Do kiedy można anulować ogłoszenie – wstrzymać publikację? W jaki sposób doprowadzić do zmiany ogłoszenia – jak ogłoszenia są zmieniane? W jaki sposób z poziomu ogłoszenia doprowadzić do publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia?
Moduł II.2. Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu klasycznym w podziale na dwie części na wersji systemu wdrożonej 5.09.2024 r.
1. Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu klasycznym w podziale na dwie części – krok po kroku
1.1. Dane systemowe
1.2. Organizacje – czym są i jak uzupełnić pola; jak zautomatyzować uzupełnianie?
1.3. Umawiająca się strona i usługodawca
1.4. Procedura – szczegółowe omówienie zakładek (czy są obowiązkowe, czy nie; jakie informacje powinny być wskazane w poszczególnych polach):
1.4.1. Przeznaczenie
1.4.2. Warunki przetargu – jak określić podstawy wykluczenia?
1.4.3. Procedura – w tym czym jest procedura przyśpieszona?
1.4.4. Rozkład części zamówienia - czym jest LOT? Czym jest GLO?
1.5. Uzupełnienie dalszych informacji odnoszących się do procesu składania ofert, warunków przetargu, informacji o składaniu ofert i wnoszeniu środków ochrony prawnej:
1.5.1. Podział zamówienia na części (stworzymy ogłoszenie w podziale na dwie części)
1.5.2. Szczegółowe omówienie zakładek:
„Proces składania ofert”,
„Warunki przetargu”, w tym kryteria kwalifikacji (jak poradzić sobie, gdy w postępowaniu Zamawiający nie stosuje warunków udziału w postępowaniu?); kryteria udzielenia, informacje o powtarzalności, wymogi dotyczące realizacji zamówienia
„Informacje o składaniu ofert” i
„Odwołanie”
w odniesieniu do każdej ze zdefiniowanych części zamówienia.
1.5.3. Walidacja/zatwierdzenie, walidacja „na żywo”, usuwanie błędów i przekazanie do publikacji
1.6. Czas publikacji, statusy ogłoszeń, kopiowanie ogłoszenia, korzystanie z funkcjonalności importuj
1.6.1. Publikacja „jak najszybciej” / „wybór daty publikacji” – ile czeka się na publikację ogłoszenia złożonego do eNotices2?
Moduł II.3. Przygotowanie ogłoszenia o zmianie ogłoszenia na wersji systemu eNotices2 wdrożonej 5.09.2024 r.
- ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówienia opublikowanego w TED przed wdrożeniem nowej wersji eNotices2, tj. przed 5.09.2024 r. – system wymaga konwersji
- ogłoszenie o zamianie ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w TED po wdrożeniu nowej wersji eNotices2, tj. po 5.09.2024 r. – problemy z walidacją
Moduł II.4. Przygotowanie ogłoszenia o udzieleniu zamówieniu w podziale na dwie części na wersji eNotices2 wdrożonej 5.09.2024 r. (jedna część zakończona wyborem i zawarciem umowy z konsorcjum, z kolei druga część zakończona unieważnieniem z uwagi na brak ofert)
1. Jak utworzyć ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w eNotices2? Jaką nową kolejność wypełniania pól przyjąć, aby przekazać ogłoszenie do publikacji i połączyć wszystkie dane (z uwzględnieniem warunkowych pól)
2. Organizacje w ogłoszeniu – jak je zdefiniować, dodać, zaimportować z książki adresowej, jakie informacje powinny znaleźć się w ich opisie, przypisywanie organizacji do ról; czy muszę wskazywać wszystkich wykonawców, którzy złożyli ofertę, czy tylko wybranego?
3. Co należy wypełnić w sekcji „Wyniki” z rozbiciem na zakładki:
3.1. Wyniki;
3.2. Uczestnicy przetargu – jak uzupełnić te dane w przypadku pojedynczego wykonawcy, a jak w przypadku konsorcjów, kim jest strona składająca ofertę?
3.3. Umowy – identyfikator zamówienia, które daty trzeba, a które można wpisać, które pola mają charakter obowiązkowy, a które można pominąć; co to oferta prowadząca do umowy i sygnatariusz umowy, środki UE; jak stworzyć wiele zamówień – umów w przypadku postępowań podzielonych na części;
3.4. Oferty – jakie pola minimalnie trzeba zaznaczyć, aby formularz nie generował błędów, identyfikator oferty, wartość wyniku, jak prawidłowo wskazać ofertę dla danej części, jak uzupełnić pola odnoszące się do podwykonawstwa, oferty z uwzględnieniem podziału zamówienia na części;
3.5. Wyniki części zamówienia – czyli jak to wszystko powiązać (powiązanie odpowiednich pól w wynik); omówienie pól odnoszących się do zwycięzcy i różnych statusów, powodów niewyłonienia zwycięzcy; informacje dotyczące Dyrektywy CVC, strony – organizacja finansująca, płacąca; wartość oferty – najniższej/najwyższej dopuszczonej – co to jest oferta dopuszczona; statystyki dotyczące odwołań, wnioski o dokonanie przeglądu – co trzeba, a co można wypełniać; omówienie jakie dane statystyczne zamawiający powinien minimalnie ująć w ogłoszeniu; jak stworzyć kilka wyników przy zamówieniach podzielonych na części.
4. Walidacja, usuwanie błędów, przesłanie ogłoszenia do publikacji.
[1] środowisko testowe analogiczne do wersji produkcyjnej
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
---|---|---|---|
WIDEO, | WYBIERZ SAM! | Wioleta Bajda | 1099.00 zł netto + 23% VAT |
MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900