Zapraszamy na 3-dniowe szkolenie w Zakopanem podczas którego ekspert kompleksowo przedstawi i zweryfikuje obecną ustawę i da cenne wskazówki jak nie popełniać błędów.
Na szkoleniu poruszony zostanie m.in. temat planowania i przygotowania postępowania po nowemu. Dodatkowo ze szkolenia dowiesz się jakie dokumenty obowiązują zamawiających i wykonawców. Dodatkowo zostanie omówiony temat umów oraz raportów z realizacji zamówienia. Ostatnim punktem programu będą również środki ochrony prawnej.
Godziny szkolenia:
1 DZIEŃ: 13:45 - 18:00
2 DZIEŃ: 09:30 - 18:00
3 DZIEŃ: 09:00 - 12:00
Serdecznie zapraszamy!
Krok 1: Tytułem wstępu: poznaj podstawy i założenia ustawy Pzp
Krok 2: Poznaj nowe i zmienione definicje oraz ich wpływ na przepisy i podejście aktualnej ustawy. Dowiedz się m.in. czym jest pisemność, kiedy zaczyna i kończy się postępowanie, kim jest wykonawca, co to są dokumenty i warunki zamówienia.
Krok 3: Poznaj nowe wyłączenia ze stosowania ustawy.
Krok 4: Poznaj nowe zasady i przesłanki ich wprowadzenia, żeby lepiej zrozumieć ustawę Pzp, m.in.: zasadę efektywności ekonomicznej oraz współpracy stron na etapie realizacji umowy.
PLANOWANIE POSTĘPOWANIA WEDŁUG USTAWY PZP
Krok 5: Poznaj nowe wymagania związane z planowaniem postępowań: uwzględnianiem polityki zakupowej państwa oraz strategią zarządzania poszczególnymi kategoriami zakupowymi zamawiającego.
Krok 6: Przygotuj plan zamówień po nowemu: obowiązki i zakres planu
Krok 7: Dowiedz się wszystkiego co o obowiązkowej w postępowaniach powyżej progów UE analizie potrzeb zamawiający wiedzieć powinien.
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA WEDŁUG USTAWY PZP
Krok 8: Dowiedz się jak wykorzystać wstępne konsultacje rynkowe, jak pozyskać informacje do przygotowania postępowania od wykonawców i jak wyeliminować ryzyko zarzutu przewagi konkurencyjnej wykonawców biorących udział w konsultacjach.
Krok 9: Szacuj i agreguj zamówienia po nowemu.
DOKUMENTY ZAMÓWIENIA
Krok 11: Poznaj nowe wymagania dotyczące zakresu Specyfikacji Warunków Zamówienia i Opisu Potrzeb i Wymagań.
WYMAGANIA DLA POSTĘPOWANIA
Krok 12: Opis przedmiotu zamówienia: poznaj zasady przygotowania zgodnego z przepisami OPZ.
Krok 13: Przedmiotowe środki dowodowe: czym są, kiedy, jak je wymagać, uzupełniać, czy nie? Czym są PŚD a czym jest treść oferty – po tym kroku przedmiotowe środki dowodowe i treść oferty nie będą już miały tajemnicy.
Krok 14: Podstawy wykluczenia: poznaj zmienione zasady ograniczenia i doprecyzowania przesłanek wykluczenia oraz podmiotowych środków dowodowych, selfcleaning wykonawcy.
Krok 15: Warunki udziału w postępowaniu oraz podmiotowe środki dowodowe na ich potwierdzenie.
Krok 16: Wykazywanie warunków i udział w postępowaniu konsorcjów.
Krok 17: Poleganie na zasobach podmiotów udostępniających zasoby (wszystko co o P3 musi wiedzieć Zamawiający).
Krok 18: Kształtowanie kryteriów oceny ofert i zasad oceny ofert.
Krok 19: Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę.
PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA
Krok 20: Wybór odpowiedniego trybu: tryby w postępowaniach powyżej progu unijnego: przesłanki z naciskiem na zmiany w NU.
WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA
Krok 21: Ogłoszenia: publikatory, zasady, terminy, zakres, zmiany ogłoszeń.
Krok 22: Zasady zamieszczania SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania oraz zasady informowania wykonawców.
Krok 23: Pytania i wyjaśnienia SWZ po nowemu, dopuszczalne modyfikacje dokumentów i ogłoszeń
Krok 24: Wizja lokalna, sprawdzenie dokumentów, zebranie wykonawców.
SKŁADANIE I OTWARCIE OFERT
Krok 25: Systemy, sposoby elektronicznego składania ofert, elektronizacja postępowań od 2021.
Krok 26: Podpisy elektroniczne– wszystko co Zamawiający o podpisie wiedzieć powinien wraz z praktycznymi warsztatami i omówieniem elektronicznych dokumentów, przykłady dokumentów składanych przez wykonawcę w postaci elektronicznej: praktyczne omówienie.
Krok 27: Niepubliczne otwarcie ofert po nowemu, możliwość zawieszenia postępowania.
OCENA OFERT:
Krok 28: Poznaj wadium: nowe zasady wnoszenia, wartości, zasady zwrotu wadium.
Krok 29: Ocena przedmiotowa ofert: badanie, wyjaśnianie, poprawianie omyłek.
Krok 30: Procedura odwrócona po nowemu: uporządkowanie, schemat działania.
Krok 31: Sprawdź, czy nie ma rażąco niskiej ceny.
TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA WG NAJNOWSZEGO ORZECZNICTWA
Krok 32: Ocena podmiotowa wykonawców: Wezwania do złożenia dokumentów, procedura naprawcza.
Krok 33: Poznaj nowe przesłanki odrzucenia ofert.
Krok 34: Termin związania ofertą: nowe podejście.
Krok 35: Dokonaj wyboru najkorzystniejszej oferty.
Krok 36: Zwroty…
Krok 37: Uchylanie się od zawarcia umowy i co dalej?
Krok 38: Unieważnienie postępowania.
Krok 39: Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia.
CO NOWEGO W POSTĘPOWANIU PONIŻEJ PROGÓW:
Krok 40: Poznaj różnice między postępowaniem poniżej i powyżej progu UE.
Krok 41: Poznaj tryby i sposoby udzielenia zamówienia w postępowaniu poniżej progów UE.
Krok 42: Poznaj cały schemat małego postępowania i jego udzielenie krok po kroku i dowiedz się na czym mają polegać negocjacje celem ulepszenia oferty.
UMOWY
Krok 43: Przed zawarciem umowy: zweryfikuj zabezpieczenie: omówienie zmian w ustawie dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Krok 44: dowiedz się jakich zapisów nie można wprowadzać do umowy (klauzule abuzywne).
Krok 45: Jakie postanowienia MUSZĄ zostać zawarte w umowie, zaliczki, płatności częściowe, wymagania dotyczące podwykonawców.
Krok 46: Klauzule waloryzacyjne i ich przykłady.
Krok 47: Poznaj praktyczne zapisy dotyczące prawa opcji spełniające nowe wymagania ustawowe.
Krok 48: Zmiany do umowy: omówienie i uporządkowanie.
PO UMOWIE
Krok 49: Przygotuj ogłoszenie o wykonaniu umowy.
Krok 50: Czym jest raport z realizacji zamówienia i kiedy Zamawiający ma obowiązek go sporządzić.
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ:
OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO W ZWIĄZKU ZE WNIESIONYM ODWOŁANIEM.
PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ, ŻEBY W PRZYPADKU WNIESIONEGO ODWOŁANIA NIE MUSIAŁO DOJŚĆ DO ROZPRAWY PRZED KIO