Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Kompleksowy kurs dla...

SZKOLENIA OTWARTE

Kompleksowy kurs dla pracowników merytorycznych Najważniejsze zadania i odpowiedzialność w udzielaniu i realizacji zamówień z uwzględnieniem procesu zakupowego

TEMAT

Kompleksowy kurs dla pracowników merytorycznych.

Najważniejsze zadania i odpowiedzialność w udzielaniu i realizacji zamówień z uwzględnieniem procesu zakupowego.

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

2 DNI INTESYWNEGO KURSU!

Zapisz się na szkolenie dla komórek merytorycznych i dowiedz się:

  • Jaki jest zakres obowiązków osób merytorycznych i za co odpowiada osoba merytoryczna w procesach zakupowych prowadzonych przez zamawiających?
  • O co chodzi z procesem zakupowym? Czym się różni postępowanie o udzielenie zamówienia od procesu zakupowego?
  • Jaki jest super praktyczny pomysł na terminy realizacji i ich wskazywanie w umowach – upraszczamy sobie i wykonawcy realizację.

Co ważne:

  • poznasz krok po kroku w jaki sposób przeprowadzić procedurę udzielenia zamówienia,
  • zasady wprowadzania zmian treści zawartej umowy,
  • zmierzysz się z tematem klauzul waloryzacyjnych.

 

Rekomendacje uczestników

PROGRAM

  1. Jaki jest zakres obowiązków osób merytorycznych i za co odpowiada osoba merytoryczna w procesach zakupowych prowadzonych przez zamawiających;
  2. O co chodzi z procesem zakupowym? Czym się różni postępowanie o udzielenie zamówienia od procesu zakupowego? Czy to jakiś nowy modny zwrot (żeby brzmiało mądrzej), czy coś więcej się kryje pod tym pojęciem?
  3. Zamówienia do których nie stosuje się ustawy Pzp –jakie zasady warto znać udzielając takich zamówień (niezależnie od wewnętrznych regulacji).
  4. Analiza potrzeb i wymagań oczami osoby merytorycznej – omówienie różnych analiz, zapisów, pomysłów jak usystematyzować dokument;
  5. Dlaczego szacowanie wartości zamówienia jest najważniejszą czynnością w postępowaniu i jak zrobić to dobrze – omówienie na przykładach.
  6. Dobre i złe zapisy dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, które można wykorzystać uniwersalnie do wszystkich zamówień.
  7. Lista dobrych pomysłów dla warunków udziału w postępowaniu, jak czasami jedno wyrażenie może zmienić cały sens warunku, czego się wystrzegać, a jak prawidłowo je formułować.
  8. Najczęściej występujące błędy przy kryteriach oceny ofert i ich ocenie – jak ich unikać. Jeżeli stosujemy kryteria subiektywne – jak powinna wyglądać ocena ofert.
  9. Dlaczego nie warto samemu sprawdzać oferowanych rozwiązań w Internecie – czyli sposoby weryfikacji ofert przez osoby merytoryczne.
  10. Za co odpowiadają osoby merytoryczne podczas badania złożonych ofert. Jak takie badanie przeprowadzić skutecznie, co można wyjaśnić, co uzupełnić, w jaki sposób zapisy SWZ wpływają na późniejszą możliwość „ratowania” ofert.

  1. Oferta wybrana, czy dla osoby merytorycznej początek realizacji zamówienia: na jakie zapisy w umowie należy zwrócić uwagę, żeby zamówienie było realizowalne z poszanowaniem interesów obu stron. Ważne: nie musisz być prawnikiem czy mieć z prawem cokolwiek wspólnego, żeby przygotować dobrą umowę. Piękne okrągłe prawnicze zwroty nie świadczą o dobrej umowie. Zaprezentuję kilkanaście cech dobrej umowy i tyle samo fatalnych zapisów (aczkolwiek brzmiących bardzo mądrze)
  2. Super praktyczny pomysł na terminy realizacji i ich wskazywanie w umowach – upraszczamy sobie i wykonawcy realizację.
  3.  Obowiązki zamawiającego vs obowiązki wykonawcy. Tak, tak Zamawiający też ma obowiązki przy wykonywaniu umów i jednym z najważniejszych jest….
  4. Obowiązek odbiorowy: jak powinien wyglądać dla dostaw/usług i robót budowlanych;
  5. Inny bardzo ważny obowiązek to rozliczenie i zapłata wynagrodzenia – co tu ewentualnie może pójść nie tak i jak temu zapobiegać;
  6. Dlaczego nie warto przesadzać z karami umownymi;
  7. Co trzeba przypilnować szczególnie przy realizacji umowy;
  8. Jak to jest z podwykonawcami – kiedy warto wymagać ich wskazania w SWZ, jakie zapisy umów dla podwykonawców wprowadzać;
  9. Zatrudnienie na umowę o pracę – co i jak będziemy sprawdzać. Jakie czynności są rozsądne do wykonywania przez zatrudnionych, czy zatrudnienie na umowę o pracę ma wpływ na cenę i jak to powiązać z zakresem zamówienia;
  10. Waloryzacja: zmierzymy się z tematem klauzul waloryzacyjnych;
  11. Zmiany umowy. Znane jest powiedzenie, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Omówimy więc jak zapobiegać konieczności gaszenia pożarów na etapie realizacji umowy.
  12. Świat się dowie o naszej umowie i jej realizacji: na zakończenie omówimy więc obowiązki związane z raportami, ogłoszeniami o wykonaniu zamówień i wyciąganiu wniosków na przyszłość.
  13. W czym może być pomocna Zamawiającemu sztuczna inteligencja?

OPINIE

Szkolenie przygotowane merytorycznie, prowadząca posiada ogromną wiedzę i duże doświadczenie praktyczne. Opowiada o ciekawych wyrokach przypadkach związanych z omawianą kwestią. Obszerne materiały dot. szkolenia - na plus, czytelne

Joanna Walczak - Starostwo Powiatu Grodziskiego

Duża ilość praktycznych aktualnych informacji przekazanych w jasny sprawny sposób przez wykładowcę

Monika Mazurkiewicz

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń