Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami ustalania korekt finansowych. Ekspert poruszy także najważniejsze różnice w postępowaniu kontrolnym przy udzielaniu zamówień finansowanych ze środków krajowych i unijnych.
Co ważne na szkoleniu dowiesz się o naruszeniach, które mają wpływ na wynik postępowania w zamówieniach. Omówione zostaną na podstawie trzech kategorii nieprawidłowości zawartych w „taryfikatorze korekt finansowych.
ODBIORCY SZKOLENIA
• Pracownicy zamówień publicznych
• Specjaliści ds. zamówień publicznych
• Osoby wykonujące czynności w postępowaniu
• Członkowie Komisji Przetargowych i Zespołów do nadzoru realizowanego zamówienia
• Kontrolerzy i audytorzy procedur zamówień publicznych
Rekomendacje uczestników
I. Kontrola postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Najważniejsze różnice w postępowaniu kontrolnym przy udzielaniu zamówień finansowanych ze środków krajowych i unijnych;
2. Czym jest „nieprawidłowość” – które z naruszeń przepisów prawa może stać się podstawą do nałożenia korekty finansowej?
3. Metody ustalania wysokości korekt finansowych:
a) metoda dyferencyjna;
b) metoda wskaźnikowa.
4. Warunki obniżania wartości:
a) korekt finansowych;
b) wydatków poniesionych nieprawidłowo.
II. Naruszenia, które mają wpływ na wynik postępowania – czyli obszary „szczególnej troski” w zamówieniach omówione na podstawie trzech kategorii nieprawidłowości zawartych w „taryfikatorze korekt finansowych”.
1. Kategoria 1 – Ogłoszenie o zamówieniu oraz opis przedmiotu zamówienia.
a) Nieopublikowanie ogłoszenia o zamówieniu lub nieuzasadnione bezpośrednie udzielenie zamówienia;
b) Sztuczny podział zamówień na roboty budowlane / usługi / dostawy
c) Brak uzasadnienia powodu, dla którego nie dopuszczono składania ofert częściowych lub nie udzielono zamówienia w częściach;
d) Błędy przy wyznaczaniu terminu składania ofert lub nieprzedłużeniu terminu w sytuacjach wymaganych przepisami;
e) Bezprawne stosowanie trybu negocjacji z ogłoszeniem lub dialogu konkurencyjnego;
f) Nieprzestrzeganie procedury właściwej w zakresie zamówień elektronicznych – komunikacja elektroniczna i stosowanie podpisów elektronicznych;
g) Błędy w ogłoszeniu o zamówieniu skutkujące nałożeniem korekty finansowej;
h) Zastosowanie kryteriów wykluczenia, kwalifikacji, udzielenia zamówienia ograniczający dostęp do zamówienia;
i) Błędy przy opisywaniu przedmiotu zamówienia:
j) Nieuzasadnione ograniczenie podwykonawstwa.
2. Kategoria 2 – Kwalifikacja oferentów i ocena ofert.
a) Niedopuszczalne zmiany w warunkach podmiotowych i przedmiotowych lub stosowanie warunków innych po otwarciu ofert;
a) Ocena ofert na podstawie kryteriów udzielenia zamówienia różniących się od kryteriów określonych w ogłoszeniu o zamówieniu lub SWZ;
b) Niewystarczająca ścieżka audytu na potrzeby udzielenia zamówienia – zasada jawności w praktyce;
c) Negocjacje w toku postępowania o udzielenie zamówienia, w tym modyfikacja oferty zwycięskiej – poprawianie omyłek, wyjaśnienia, a zmiany treści oferty;
d) Nieprawidłowe związki wykonawców z zamawiającym – pomoc w przygotowaniu postępowania, a zakłócenie uczciwej konkurencji;
e) Nieuzasadnione odrzucenie rażąco niskich ofert – czym jest rażąco niska cena, procedura jej ustalenia, wymagane elementy złożonych wyjaśnień;
f) Konflikt interesów wpływający na wyniki postępowania o udzielenie zamówienia – obowiązek składania oświadczeń z art. 56 PZP i przypadek wykluczenia wykonawcy;
g) Zmowa przetargowa i porozumienia ograniczające konkurencję – jak je ustalać i jakie konsekwencje grożą w sytuacji ich wystąpienia;
3. Kategoria 3 – Realizacja zamówienia
a) Przesłanki dopuszczające zmianę umowy:
b) Klauzule waloryzacyjne:
c) Klauzule abuzywne (niedozwolone) w umowach:
Miejsce | Termin | Trener | Cena |
---|---|---|---|
SZKOLENIE WIDEO - nagrany materiał szkoleniowy |
Dostęp od ręki
oglądasz kiedy chcesz
|
Łukasz Czaban | 1099.00 zł netto + 23% VAT |