Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Nowa ustawa i elektronizacja...

SZKOLENIA OTWARTE

Nowa ustawa i elektronizacja w zamówieniach publicznych Jak przygotować się do największych zmian w historii Pzp uwzględniając ustawę COVID-19

TEMAT

Nowa ustawa i elektronizacja w zamówieniach publicznych.

Jak przygotować się do największych zmian w historii Pzp uwzględniając ustawę COVID-19

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Podczas szkolenia ekspert opowie o elektronizacji zamówień publicznych, nowej ustawie Pzp, w tym o nowym trybie podstawowym oraz przedstawi wpływ pandemii koronawirusa na zamówienia publiczne.

Szkolenie dedykowane dla zamawiających i wykonawców, którzy chcą przygotować się do największych zmian w historii Pzp – pełnej elektronizacji oraz nowej ustawy Prawo zamówień publicznych oraz chcą poznać sposoby na funkcjonowanie w zp w okresie pandemii.

Szkolenie odbywa się w bezpiecznej formie on-line. SPRAWDŹ, jak łatwo wziąć w nim udział!

PROGRAM

  1. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W DOBIE PANDEMII KORONAWIRUSA  
    1. Komunikacja elektroniczna z wykonawcami, w tym składanie ofert, oświadczeń i dokumentów oraz wyjaśnień;
    2. Publiczne i jawne otwarcie ofert – jak przeprowadzić?
    3. Realizacja zawartej umowy:

Obowiązek informowania się przez strony umowy o wpływie okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie tej umowy;

Możliwość zmiany umowy po stwierdzeniu, że okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, mogą wpłynąć lub wpływają na należyte wykonanie umowy;

Rezygnacja z karania za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w przypadku nieustalenia/niedochodzenia kar i odszkodowań zaistniałych wskutek przeszkód wywołanych COVID-19.

  1. Wyłączenia stosowania ustawy w przypadku zamówień, których przedmiotem są towary lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19, jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się̨ choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
  1. ZMIANY W REGULAMINIE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
    1. Odpowiedzialność za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania;
    2. Komisja przetargowa, jej nowe obowiązki i odpowiedzialność
  • organizacja, skład, tryb pracy;
  • minimalny zakres obowiązków.
    1. Rezygnacja z powoływania zespołu do nadzoru;
    2. Następca oświadczenia z art. 17 dotychczasowej ustawy, czyli badanie konfliktu interesu w stosunku do osób po stronie zamawiającej:
  • co to jest konflikt interesów?
  • kto podlega wykluczeniu w sytuacji konfliktu interesów?
  • moment złożenia oświadczenia o istnieniu albo braku istnienia konfliktu interesów – jakie oświadczenie ma złożyć osoba przygotowująca poszczególne elementy specyfikacji (np. Projektant przygotowujący dokumentację projektową wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót); 
  • oświadczenie o niekaralności składane przez osoby, które przygotowują i przeprowadzają postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego (czy członkowie komisji przetargowej muszą składać dwa oświadczenia w postępowaniu?).
    1. Wskazanie osób przygotowujących i aktualizujących plan postępowań o udzielenie zamówienia;
    2. Regulacje związane z obowiązkiem przygotowania analizy potrzeb i wymagań:
  • wymagany zakres analizy potrzeb;
  • forma analizy potrzeb;
  • zasada efektywności ekonomicznej.
    1. Zamówienia wyłączone ze stosowania ustawy o wartości pomiędzy 50.000, a 130.000 złotych:
  • ogłoszenie o zamówieniu bagatelnym jako zaproszenie do wzięcia udziału w postępowaniu;
  • odstępstwo od jego publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych;
  • co oznacza sformułowanie „jednorazowy zakup”.
  1. ELEKTRONIZACJA W POSTĘPOWANIACH O ZAMÓWIENIE PUBLICZNE
    1. Komunikacja zamawiającego z wykonawcami:
  • obowiązek użycia środków komunikacji elektronicznej bez względu na wartość zamówienia;
  • dopuszczalny zakres komunikacji ustnej;
  • „pisemność” wymagana przy wybranych czynnościach dokonywanych przez wykonawcę – zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą czy wybór oferty po terminie związania ofertą;
  • podpisywanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i konkursie oraz oświadczenia wstępnego – kiedy należy użyć kwalifikowanego podpisu elektronicznego, a kiedy podpisu zaufanego lub osobistego;
    1. Wizja lokalna i związane z nią obowiązki w przypadku zalecenia bądź wymagania jej w specyfikacji;
    2. Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
    3. Środki komunikacji elektronicznej służące do:
  • przekazywania ofert, wniosków, oświadczenia wstępnego;
  • komunikacji między stronami w pozostałym zakresie.

  1. NOWOŚCI W OGŁOSZENIACH, SPOSOBIE ICH PUBLIKACJI I OBOWIĄZKACH INFORMACYJNYCH ZAMAWIAJĄCEGO
    1. Ogłoszenie o wyniku postępowania oraz ogłoszenie o wykonaniu umowy – miejsce ich publikacji, cel, zawartość;
    2. Rezygnacja z publikacji ogłoszenia o zamówieniu na stronie internetowej i miejscu publicznie dostępnym – zmiana momentu wszczęcia postępowania;
    3. Kolejność publikacji ogłoszeń o zamówieniu;
    4. Raport z realizacji umowy - kiedy należy sporządzić raport, wymagana zawartość, termin sporządzenia;
    5. Nowy obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach w każdym postępowaniu.
  1. ZMIANY W ŚRODKACH DOWODOWYCH WYMAGANYCH W PROCEDURZE ZAMÓWIENIOWEJ
    1. Przedmiotowe środki dowodowe:
  • definicja;
  • moment ich złożenia;
  • zasady zastosowania wezwania do ich ponownego złożenia lub uzupełnienia – brak możliwości poprawienia złożonego oświadczenia lub dokumentu;
    1. Podmiotowe środki dowodowe:
  • definicja;
  • wezwanie do ich złożenia – termin, aktualność, odstępstwa;
  • zmiany w procedurze ponownego wezwania.
  1. EWOLUCJA Z ZAKRESIE NAJWAŻNIEJSZYCH DOKUMENTÓW W POSTĘPOWANIU – CZYM JEST SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ORAZ OPIS POTRZEB I WYMAGAŃ?
  1. Kiedy należy sporządzić SWZ, a kiedy OPiW?
  2. Wymagana zawartość SWZ i OPiW;
  3. Nowe zasady udostępniania, wyjaśniania oraz wprowadzania zmian do SWZ i OPiW;
  4. Zmiany w katalogu obligatoryjnych i fakultatywnych podstaw wykluczenia;
  5. Nowa procedura składania oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
  1. ZASADA JAWNOŚCI PO NOWEMU
  1. Otwarcie ofert:
  • brak obecności wykonawców podczas otwarcia ofert;
  • odstąpienie od obowiązku publikowania na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacji o terminie wykonania zamówienia, okresie gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach;
  • zasady postępowania w przypadku awarii system teleinformatycznego.
  1. Przekazywanie protokołu postępowania na wniosek;
  2. Obowiązek automatycznego udostępnienia załączników do protokołu (w tym ofert) bez konieczności złożenia wniosku – termin udostępnienia, miejsce i zakres;
  3. Ograniczenie jawności w tym ochrona danych osobowych w zamówieniach publicznych.
  1. NOWY TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA - TRYB PODSTAWOWY
    1. Przebieg procedury we wszystkich trzech wariantach:
  • bez negocjacji;
  • z możliwością negocjacji:
  • z obowiązkiem negocjacji.
    1. Możliwości negocjacji oferty w celu jej ulepszenia – korzyści i zagrożenia z tej procedury;
  1. ZMIANY PRZY USTALANIU WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
  1. Agregowanie zamówień na dostawy – jak należy rozumieć pojęcie „podobnych dostaw”;
  2. Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług i robót budowlanych;
  3. Ustalenie wartości zamówień obejmujących opcje lub wznowienia;
  4. Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach.
  1. WSPÓLNE UBIEGANIE SIĘ O ZAMÓWIENIE I KORZYSTANIE Z ZASOBÓW PODMIOTÓW TRZECICH – PO ZMIANACH
    1. Ocena potencjału konsorcjum - kiedy wykonawcy składający ofertę wspólną nie spełnią warunków udziału w postępowaniu?
    2. Obowiązek załączenia do wniosku bądź oferty oświadczenia zawierającego podział zadań przez konsorcjantów;
    3. Szersze możliwości korzystania z zasobu podmiotu trzeciego;
    4. Nowe obowiązki w zakresie zawartości zobowiązania podmiotu udostępniającego zasób;
    5. Zakaz powoływania się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków lub ofert wykonawca nie polegał w danym zakresie na zasobie podmiotu trzeciego.
  1. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW – NOWE NARZĘDZIE STOSOWANE PO ZAWARCIU UMOWY
    1. Mediacja lub inne polubowne rozwiązanie sporu w sprawie majątkowej;
    2. Ograniczenia w zawarciu ugody wynikające z
  • przepisu art. 54a ustawy o finansach publicznych;
  • działu VII rozdziału 3 nowego PZP.
    1. Przypadki skierowania przez Sąd stron do mediacji lub innego polubownego rozwiązania sporu.

OPINIE

Szkolenie jak zawsze na najwyższym poziomie. Projektowane zmiany w przepisach omówione w przystępny sposób z trafnym odniesieniem do obecnie obowiązujących. Szkolenie online przebiegło sprawnie, nie wydaje mi się, aby ta forma w jakiś istotny sposób wpływała na samą jakość szkolenia, choć oczywiście kontakt osobisty ma wiele pozytywnych stron. Gdyby takie szkolenie dwudniowe odbywało się w moim miejscu zamieszkania lub pracy, to wolałbym szkolenie w formie tradycyjnej, natomiast gdybym miał uczestniczyć w nim w Warszawie (nocleg, dojazd), to szkolenie online bardziej by mi odpowiadało.

Marcin Skręty

Uczestniczyłam w szkoleniu z zakresu zamówień publicznych, szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny, prowadzący szkolenie w sposób zrozumiały wytłumaczył najważniejsze kwestie, odpowiadając na pytania wyczerpująco. Polecam firmę ApexNet.

Marek Skomorowski - Sąd Rejonowy w Radzyniu Podlaskim

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • Bon na szkolenie WIDEO do końca 2020 r.

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń