W postępowaniu w trybie podstawowym Zamawiający otrzymał ofertę. W trakcie badania ofert Zamawiający poprawił oczywistą omyłkę pisarską w następujący sposób:
Wykonawca w przedmiotowym formularzu w sposób nieprawidłowy przeliczył wartość oferty. Jako ceny jednostkowe zostały wymienione następujące kwoty: 1062,00 zł dla ceny jednostkowej netto oraz 1146,96 zł dla ceny jednostkowej brutto.
Zamawiający w załączniku asortymentowo - cenowym wskazał, że wymaga 4 przeglądów.
W związku z powyższym ceny jednostkowe należało przemnożyć przez liczbę przeglądów, tj. wykonać następujące działania matematyczne:
dla ceny netto: 1 062,00 zł x 4 = 4 248,00 zł
dla ceny brutto: 1 146,96 zł x 4 = 4 587,84 zł
Po poprawkach wartość oferty zmieniła się z kwoty 25000 zł na 4500 zł, w związku z powyższym Zamawiający wezwał Wykonawcę do wyjaśniania rażąco niskiej ceny.
Wykonawca w odpowiedzi na pismo dot. omyłki i rażąco niskiej ceny wyjaśnił, że złożył prawidłowo ofertę, ponieważ w umowie oraz w opz Zamawiający wyszczególnia czynności wykonywane przez Zamawiającego w ramach umowy. Czynności te nie obejmuje jedynie wykonania 4szt przeglądów eksploatacyjnych; wśród wymienionych czynności jest również m. in. nielimitowane wykonywanie napraw urządzenia wraz w wymianą części zamiennych.
Biorąc powyższe pod uwagę, Wykonawca potraktował następująco formularz cenowy:
„Ilość Przeglądów” 4 szt – Zamawiający przekazuje informacyjnie Wykonawcy, że oczekuje wykonania 4 szt. przeglądów podczas 24 miesięcy trwania umowy.
„Cena jednostkowa netto”, Cena jednostkowa brutto” - Wykonawca wpisał kwoty ryczałtowe miesięczne za wykonanie wszystkich czynności wyszczególnionych w umowie i opz (nie tylko za wykonanie przeglądów). Wykonawca nie brał pod uwagę możliwości wpisania w te pola kwot jedynie za wykonanie przeglądów, ponieważ Zamawiający wyszczególnił więcej czynności i obowiązków do wykonania. Zamawiający w projekcie umowy nie określił częstotliwości wystawiania faktur Vat, stąd Wykonawca w powyższy sposób zinterpretował możliwość wypełnienia formularza ofertowo- cenowego. Zdaniem Wykonawcy nie została dokonana przez Wykonawcę oczywista omyłka.
Co w takiej sytuacji? Zamawiający powinien potraktować rozbieżności na korzyść Wykonawcy? Czy przyjęcie wyjaśnień Wykonawcy zostanie potraktowane jako negocjację z Wykonawcą?
Formularz asortymentowo-cenowy powinien obejmować wartością całą usługę. W opinii Zamawiającego Wykonawca w jednostkowej cenie wpisał za małą wartość, a z kalkulacji cała wartość zadania wynosi 4000, a nie 25000 zł.
W dokumentach nie mamy określonego, że płatność jest miesięczna i wartość brutto (25 000 zł) powinna być podzielona na 4.
W postępowaniu w trybie podstawowym Zamawiający otrzymał ofertę. W trakcie badania ofert Zamawiający poprawił oczywistą omyłkę pisarską w następujący sposób:
Wykonawca w przedmiotowym formularzu w sposób nieprawidłowy przeliczył wartość oferty. Jako ceny jednostkowe zostały wymienione następujące kwoty: 1062,00 zł dla ceny jednostkowej netto oraz 1146,96 zł dla ceny jednostkowej brutto.
Zamawiający w załączniku asortymentowo - cenowym wskazał, że wymaga 4 przeglądów.
W związku z powyższym ceny jednostkowe należało przemnożyć przez liczbę przeglądów, tj. wykonać następujące działania matematyczne:
dla ceny netto: 1 062,00 zł x 4 = 4 248,00 zł
dla ceny brutto: 1 146,96 zł x 4 = 4 587,84 zł
Po poprawkach wartość oferty zmieniła się z kwoty 25000 zł na 4500 zł, w związku z powyższym Zamawiający wezwał Wykonawcę do wyjaśniania rażąco niskiej ceny.
Wykonawca w odpowiedzi na pismo dot. omyłki i rażąco niskiej ceny wyjaśnił, że złożył prawidłowo ofertę, ponieważ w umowie oraz w opz Zamawiający wyszczególnia czynności wykonywane przez Zamawiającego w ramach umowy. Czynności te nie obejmuje jedynie wykonania 4szt przeglądów eksploatacyjnych; wśród wymienionych czynności jest również m. in. nielimitowane wykonywanie napraw urządzenia wraz w wymianą części zamiennych.
Biorąc powyższe pod uwagę, Wykonawca potraktował następująco formularz cenowy:
„Ilość Przeglądów” 4 szt – Zamawiający przekazuje informacyjnie Wykonawcy, że oczekuje wykonania 4 szt. przeglądów podczas 24 miesięcy trwania umowy.
„Cena jednostkowa netto”, Cena jednostkowa brutto” - Wykonawca wpisał kwoty ryczałtowe miesięczne za wykonanie wszystkich czynności wyszczególnionych w umowie i opz (nie tylko za wykonanie przeglądów). Wykonawca nie brał pod uwagę możliwości wpisania w te pola kwot jedynie za wykonanie przeglądów, ponieważ Zamawiający wyszczególnił więcej czynności i obowiązków do wykonania. Zamawiający w projekcie umowy nie określił częstotliwości wystawiania faktur Vat, stąd Wykonawca w powyższy sposób zinterpretował możliwość wypełnienia formularza ofertowo- cenowego. Zdaniem Wykonawcy nie została dokonana przez Wykonawcę oczywista omyłka.
Co w takiej sytuacji? Zamawiający powinien potraktować rozbieżności na korzyść Wykonawcy? Czy przyjęcie wyjaśnień Wykonawcy zostanie potraktowane jako negocjację z Wykonawcą?
Formularz asortymentowo-cenowy powinien obejmować wartością całą usługę. W opinii Zamawiającego Wykonawca w jednostkowej cenie wpisał za małą wartość, a z kalkulacji cała wartość zadania wynosi 4000, a nie 25000 zł.
W dokumentach nie mamy określonego, że płatność jest miesięczna i wartość brutto (25 000 zł) powinna być podzielona na 4.
0
2024-07-19 10:00 0