KIO wyrok 2603/19
Niedawno pojawiło się nowe orzecznictwo KIO dotyczące elektronicznego postępowania. Jest to wyrok o sygnaturze 2603/19. Przejdźmy do krótkiego omówienia tego wyroku. Postępowanie ze składaniem ofert na elektronicznej platformie. Trzech wykonawców oferty skutecznie złożyło, trzech pozostałych miało problemy techniczne. Logowali się na platformie, dołączali pliki z ofertami, nawet udało im się podpisać formularz wysyłkowy podpisem kwalifikowanym, ale gdy klikali "zakończ" i chcieli złożyć ofertę pojawiał się komunikat o błędzie i oferta mimo, że zapisana poprawnie to nie została złożona u Zamawiającego. O wszystkim na bieżąco informowano Zamawiającego oraz help desk platformy. Zamawiający pomimo informacji o problemach w działaniu kontynuował postępowanie, a wykonawca który nie mógł oferty skutecznie złożyć wniósł odwołanie żądając unieważnienia postępowania.
Jakimi dowodami dysponował odwołujący?
- e - mail od help desku platformy, że działała prawidłowo i że najpewniej problem jest po stronie Zamawiającego;
- biling połączeń: Wykonawca - Zamawiający, Wykonawca - help desk,
- logi z własnego systemu, że infrastruktura działała prawidłowo;
- filmik z próby złożenia oferty potwierdzający, że nie było to możliwe.
