Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych

W Dzienniku Ustaw RP została ogłoszona ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. poz. 2191). Elektroniczne fakturowanie  wchodzi w życie z dniem 18 kwietnia 2019 r. Czym jest elektroniczne fakturowanie? Wykonawcy oraz zamawiający wystawiają oraz księgują na co […]

Czytaj więcej

Nowości w szkoleniach ApexNet na styczeń 2019!

Nowy Rok za pasem, toteż nasi eksperci przygotowali specjalnie dla Was nowe i jeszcze bardziej atrakcyjne wykłady, które startują już w styczniu 2019 roku. Szykujcie się na nowości w szkoleniach ApexNet! Nowości w szkoleniach ApexNet Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników naszych spotkań tym razem przygotowaliśmy aż dwa TEMATY MIESIĄCA. W styczniu będzie to: Ocena ofert i […]

Czytaj więcej

Dialog techniczny jako wsparcie Zamawiającego

Dialog techniczny to rodzaj konsultacji rynkowej, który został wprowadzony nowelizacją z 12 października 2012 r., a następnie zmodyfikowany nowelizacją z 22 czerwca 2016 r. Jest pewnym etapem w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Korzyści dialogu technicznego Dialog techniczny nie stanowi odrębnego trybu postępowania (w odróżnieniu od dialogu konkurencyjnego), a raczej punkt wyjścia dla zamawiającego, […]

Czytaj więcej

ApexNet pomaga innym na Święta!

Firmę ApexNet tworzą ludzie o gorących sercach, których zapał do pomagania innym nigdy nie gaśnie. Ich tradycją stała się coroczna zbiórka najpotrzebniejszych przedmiotów w ramach akcji charytatywnej „Szlachetna Paczka”, a także wizyta z wielką paczką psich prezentów w schronisku dla bezdomnych zwierząt. ApexNet pomaga! Znów pomogli potrzebującym Dla nich nie ma rzeczy niemożliwych! Zdobyć telewizor? […]

Czytaj więcej

Zmiany w przepisach Prawa zamówień publicznych

1 stycznia 2019 roku wejdą w życie zmiany w przepisach ustawy – Prawo zamówień publicznych, wprowadzone ustawą z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. poz. 2215). Nowe zmiany w przepisach Jak informuje Urząd Zamówień Publicznych, w art. 120 ustawy o pracowniczych planach kapitałowych, zwanej dalej „ustawą o PPK”, dokonano zmiany […]

Czytaj więcej

Jak prawidłowo wyznaczyć termin składania ofert?

Zdarza się, że podczas przeprowadzania procedury przetargowej pojawiają się wątpliwości co do tego, w jaki sposób należy liczyć termin składania ofert. Prawo zamówień publicznych nie reguluje jednoznacznie tej kwestii, dlatego też pewne nieprawidłowości w tym zakresie  mogą spowodować daleko idące konsekwencje dla całego postępowania o zamówienie, zarówno po stronie zamawiających, jak i wykonawców. Jak prawidłowo […]

Czytaj więcej

Pierwsze doświadczenia dotyczące elektronizacji zamówień publicznych

15 i 16 listopada 2018 roku odbył się w Warszawie jubileuszowy XX Zjazd Specjalistów i Ekspertów ds. Zamówień Publicznych, w którym udział wzięli najwybitniejsi trenerzy ApexNet. Poruszali najważniejsze kwestie dotyczące elektronizacji zamówień publicznych. XX Zjazd Specjalistów i Ekspertów ds. Zamówień Publicznych Jubileuszowa konferencja cieszyła się jak zawsze ogromnym zainteresowaniem, a poziom zamówień publicznych stał się […]

Czytaj więcej

Otwarta EduStrefa – dla wszystkich!

Otwarta EduStrefa – już teraz wejdź do portalu i zobacz, które zakładki udostępniliśmy wszystkim bez wyjątku – forum, e-booki, materiały i wiele innych! Otwarta EduStrefa Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych użytkowników chcemy, aby każdy z nich miał mozliwość przetestowania portalu zupełnie za darmo. Wersja demo EduStrefy została stworzona po to, aby mogli oni przekonać się, że […]

Czytaj więcej

Wasze pytania zadane w EduStrefie

Biorąc udział w szkoleniach ApexNet, oprócz zdobycia fachowej wiedzy czy możliwości bezpośredniego spotkania z ekspertem, zyskujesz dostęp do EduStrefy – portalu, który gwarantuje roczną opiekę prawną i merytoryczną dla każdego uczestnika naszych szkoleń. Dzięki niemu możesz uzyskać odpowiedzi na pytania zadane w EduStrefie. Wsparcie eksperta ApexNet Jedną z głównych zalet posiadania dostępu do portalu jest […]

Czytaj więcej

Podpis elektroniczny – jak prawidłowo go używać?

Podpis elektroniczny to pewien zbiór danych, które potwierdzają tożsamość konkretnego użytkownika. Ma więc on umożliwiać między innymi takie działania, jak: elektroniczna wymiana i podpisywanie dokumentów, zawieranie umów przez internet, podpisywanie ofert na aukcjach czy znakowanie dokumentów elektronicznych przesyłanych do urzędów, banków, instytucji, klientów i kontrahentów. Obecnie  funkcjonują dwa typy podpisu elektronicznego – jeden z nich […]

Czytaj więcej